לא תירא מהם • הרב שמואל רבינוביץ מתוך מגזין שישי

    יוסי ברויער Comments Off on לא תירא מהם • הרב שמואל רבינוביץ מתוך מגזין שישי
    21:37
    15.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on פרסום ראשון: הדיל המבריק הוצע כבר לפני כמה חודשים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השבוע פרשת עקב, יש בפרשה ובספר דברים בכלל הרבה מקומות בהם הקב"ה מצווה אותנו שלא לפחד כי ה' שומר עלינו, בפרשתינו נאמר "כי תאמרו בלבבך רבים הגויים האלה ממני איכה אוכל להורישם לא תירא מהם" ונשאלת השאלה כיצד ניתן להתגבר על רגש הפחד שהוא תגובה טבעית למראה עוצמתו הצבאית של האוייב? והשאלה הזו נשארת אקטואלית בכל דור ודור עד היום.

    השל"ה הקדוש אומר כי עצם השאלה היא התשובה, אם נבין שבאופן טבעי לא נוכל לנצח את אויבינו, הרי שרק בעזרת הקב"ה ושמירת מצוותיו נוכל לגבור על אויבינו.

    כבר בזמנו של יעקב אבינו ע"ה היתה תמונת המצב זהה להיום, אלופי עשיו היו רבים לאין ספור מיעקב ובניו וחזקים לאין ערוך, אך לא היה בכך כדי לייאש את יעקב כי הריבוי שלהם הוא ריבוי של קש וגבבה אל מול המיעוט של עוצמתה של האמת.

    שאלו הכמרים את רבי יהונתן אייבישיץ זצ"ל מדוע היהודים לא נוטשים את היהדות והרי בתורה כתוב אחרי רבים להטות, וברוח ציווי זה היה על עמ"י להיכנע לדעת הרוב. השיב ר' יהונתן אייבישיץ כי רק במצב של ספק, אנו מטים אחרי הרוב, ואילו במקרה זה, היהדות היא האמת ואין בכך ספק כלל וכלל, והאמת אינה בטלה כלל וכלל.

    כך פירש הגאון רבי יחזקאל אברמסקי זצ"ל את הפסוק בהפטרת פרשתינו, "הביטו אל אברהם אביכם כי אחד קראתיו ואברכהו וארבהו", לכאורה הצדיקים עלולים חלילה ליפול ברוחם כשהם רואים שהם המיעוט. אומר להם הנביא ללמוד מניסיון העבר ולהביט באברהם אבינו, שהיה יחיד בדורו וזכה להיות אבי האומה עם כל זה שהוא היה יחיד ובסופו של דבר האמינו בו כל הגויים, כי האמת נשארת יציבה גם כאשר היא במיעוט.

    מאת הרב שמואל רבינוביץ שליט"א, רב המקומות הקדושים. מתוך תכניתו של שימי סגל מגזין שישי.

    (צילום תמונה ראשית: ויקיפדיה)



    0 תגובות